و ذا النون اذ ذهب مغاضباً فظن ان لن نقدر عليه فنادي في الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک اني کنت من الظالمين فاستجبنا له و نجيناه من الغم و کذلک ننجي المؤمنين

جمعه، مهر ۲۱، ۱۳۸۵

تاریخ اروپا؛ آغاز یک پروژه

نُقطَةٌ تَحتَ باءِ بِسمِ الله
نورُ الاَنوار، معدنُ الاَسرار

بعد از مدتها که بازگشت به آینده را به روز نکرده بودم، چند تا مسأله کوچک دست به دست هم دادند تا این که بالاخره بعد از یکی دو هفته شک و تردید، تصمیم گرفتم نوشتن در فاروم را کمتر کنم و به جایش یک مدت بیشتر در وبلاگ بنویسم. اول این که همانطور که دوستان قدیمی تر متوجه شده اند یک مقدار ظاهر وبلاگ را دست کاری کرده ام. در چینش و وضعیت سایدبارها هم یک تجدیدنظر اساسی انجام داده ام. دوم این که در حال حاضر قرار است دو تا کار را با هم تو وبلاگ پیش ببرم. یکی این که پروژه تاریخ اروپا را ادامه خواهم داد. این پروژه را از اوائل ماه جولای شروع کرده ام یعنی سه ماه و نیم قبل و در حال حاضر حداقل شصت ترجمه در این باره آماده شده دارم که بتدریج در اینجا قرار خواهم داد و سپس کار ترجمه متون جدید را تا کامل شدن پروژه ادامه خواهم داد

از امپراطوري روم باستان شروع مي کنم به قرون وسطي مي رسم و درباره رنسانس، اکتشافات بزرگ دريايي، رفرم مذهبي، جنگ سي ساله و انفکاک دولت از کليسا، انقلاب فرانسه و قرن ايدئولوژي، انديشه هاي اقتصادي و امپراطوري انگليس در قرن نوزدهم مي نويسم. روش کارم چنان که قبلاً هم آزموده ام مبتني بر ترجمه متون متناسب انگليسي از اينترنت خواهد بود. آدرس متن اصلي رو در انتهاي نوشته خواهم آورد و حتي الامکان سعي مي کنم مگر براي خلاصه کردن در متن دست نبرم. انتظار بر اينه که بيشتر به موضوعاتي بپردازم که با اونها آشنايي قبلي دارم يا مورد علاقه و کنجکاويم هستند. خيلي مرتب و البته چندان اکادميک کار نخواهم کرد ولي سعي مي کنم ترتيب زماني و منطقي موضوعات پراکنده و متنوع و گسترده اي که به آنها خواهم پرداخت تا حدودي حفظ بشه. اميدوارم لااقل بطور متوسط هر هفته دو ترجمه جديد در رابطه با این موضوع به اين وبلاگ اضافه کنم. سابقه خوبي از اجراي چنين روشي در مورد موضوع تمدن اسلامي داشته ام و اميدوارم اين توفيق درباره اين موضوع جديد هم اتفاق بيفته. عناوین تمامی متون ترجمه شده درباره تمدن اسلامی رو در سایدبار چپ برای دسترسی دوستان قرار داده ام

کار دیگه ای که همزمان با این پروژه مطالعاتی قرار گذاشته ام شروع کنم نوشتن درباره موضوعات متفرقه ای است که قبلاً هم در جاهای دیگه ای از جمله فارومهای مختلف و کم و بیش در همین وبلاگ می نوشته ام. پس در واقع کاری که قرار است شروع شود سامان دادن و آوردن دوباره آن نویسندگی به این محیط است. برخلاف فعالیتهای قبلی وبلاگی خودم، قرار است تعامل بیشتری با وبلاگهای دیگر داشته باشم. در موضوعات عمومی جامعه وبلاگستان بیشتر خواننده باشم و بیشتر بنویسم

با آرزوی همراهی دوستان
و امید به توفیق بازگشت به آینده

نوزدهم رمضان
هشتاد و پنج

هیچ نظری موجود نیست: