و ذا النون اذ ذهب مغاضباً فظن ان لن نقدر عليه فنادي في الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک اني کنت من الظالمين فاستجبنا له و نجيناه من الغم و کذلک ننجي المؤمنين

پنجشنبه، دی ۰۱، ۱۳۸۴

تمدن اسلامی؛ آغاز یک پروژه

چند روزي بود که فکر مي کردم عنوان کاري رو که مي خوام شروع کنم چي بذارم. خوشبختانه بالاخره تونستم عنواني که تا حدود زيادي به کارم مياد رو پيدا کنم. طي يک پروژه ميان مدت مطالعاتي اينترنتي در "بازگشت به آينده" اگه خدا بخواد درباره تمدن اسلامي خواهم نوشت. براي کاري که فعلاً در نظر دارم حداقل به تمامي فصل زمستون _که امروز اولين روزشه_ نياز خواهم داشت. و متنهايي که از اين بابت در وبلاگ منتشر خواهم کرد همگي مطلقاً ترجمه هايي خواهند بود که از طريق موتورهاي جستجو _يا شايد بعداً دوستاني که در اين زمينه راهنماييم خواهند کرد_ در شبکه خواهم يافت. قراره از طريق متنهاي انگليسي در دسترس، نگاهي به تمدن اسلامي در اقاليم و بازه هاي زماني مختلف بيندازيم
يادداشتها روند معنايي منسجمي دنبال نخواهند کرد. به دوعلت: يکي اين که وقت و انگيزه و توانايي زيادي براي کار مرتب، يکدست و فشرده تاريخي فرهنگي فلسفي در چنين حجم و وسعت انبوهي ندارم. ثانياً حتي الامکان در رويکرد به موضوع از بار سوگيريهاي عقيدتي شخصيم کم بشه. به عبارتي بازگشت به آينده رو به دست جريان دستکاري نشده مقالات انتخاب شده خواهم سپرد و خودم هر چه کمتر روند معنايي از پيش انديشيده شده اي به نوشته ها تحميل خواهم کرد.مهمه که تأکيد کنم آنچنان که انتظار هم مي ره همچنان مقالات رو براساس علاقه خودم انتخاب خواهم کرد. از اين بابت تا حدود زيادي دنبال تنوع و جذابيتهاي مختلف ديگه خواهم رفت. احتمال مي دم با پيشرفت کار يه مقدار جنبه تحليلي کار بيشتر بشه و به ترجمه و نقل مطلب اکتفا نکنم ولي فعلاً در اين مورد طرحي ندارم
آدرس متنهاي اصلي رو ذکر خواهم کرد تا در صورت تمايل به اونها رجوع بشه. از تصحيح ترجمه ها هم استقبال خواهم کرد.در ميان مقالات مستقيماً مرتبط با اين پروژه شايد گاه و بيگاه مقالات پراکنده نامرتبط هم در وبلاگ منتشر کنم.همچنان منتظر کامنتهاي دوستان خواهم بود

هیچ نظری موجود نیست: